Rask mat for en sulten glutenfri ungdom

Sulten, sur og skjønn! Jepp en sulten ungdom etter skoletid…

Når blodsukkeret synker hos en tenåring er gode råd dyre.. Min 14 (snart 15 åring) er intet unntak!

Sur, sliten og sulten kommer han slentrende inn døren..

Jeg er så sulten, hva har vi?

Da er potetgull posen  (hvis vi har) det som frister mest.

Raske fete karbohydrater, det er det han føler han trenger. Gutten er tynn som en tråd, så det er ikke kaloriene som bekymrer meg, men næringsinnholdet. Ikke mye langtidsnæring i en pose potetgull. Så hvis jeg er litt smart lager jeg noe klart før han slenger seg inn døren. Han velger stort sett  minste motstands vei.

Så her er noe du kan gi ungdommen, som metter, gir næring og er sunt.

Lag det gjerne klart og sett i kjøleskapet (med en lapp: for sterke, skjønne og superkule karer)

Har du en tupperware skål med flere rom, legger du det vakkert hver for seg, ellers er det bare å bruke en plastboks. Greit at det ser ok ut. Selv ungdommer liker å spise mat som ser ok ut.

Avokadoen kan du legge sammen med stenen så ikke den blir brun.

Innhold:

Agurk i småbiter, uten kjernenen i midten

Tomat delt i småbiter

Ett hardkokt egg

Mosarella i småbiter

En lime som dressing

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *