Chia og havregrøt med bær

Morgenmat er overvurdert spør du meg!

Eller frokost da..

Jeg er ikke noe frokost menneske, klarer ikke noe annet enn en kopp te om morgenen. Te MÅ jeg ha før jeg gjør noe annet. Har prøvd mange ganger å spise frokost når jeg står opp, men klarer det aldri. Det vokser i munnen.

Jeg blir sulten en time eller to etter jeg våkner, og da er det greit å ha noe som er enkelt å lage eller å ta med seg som matpakke. Ellers er det lett å spise noe usunt, eller bare leve på kaffe.. Og det er heller ikke bra!

Så denne frokosten kan du ta med deg og spise når du blir sulten, eller spise med en gang hvis du er et frokostmenneske.

Chiagrøten kan du lage klar kvelden i forveien og la stå i kjøleskapet.

Sånn lager jeg den:

2,5 dl mandelmelk uten sukker

2 ss chiafrø

Rist godt eller rør rundt i den så den ikke blir som en klump nederst.

Dagen etter tar jeg den ut, varmer den opp i en gryte og tilsetter:

2 ss havregryn (eller 3 ss hvis du synes den blir for tynn)

Koker opp, og tilsetter:

1 håndfull frosne skogsbær

Rør rundt og hell i en smoothiebeholder. Ta med en skje hvis du tar denne frokosten med på skole eller jobb.

I love it!

Shanti bryr seg ikke, men hun er en liten prinsesse som liker seg best i godstolen med en pute under stumpen :-)

Skriv en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *